TRÉLERES AUTÓLOPÁS

 

Mi történik akkor, ha trélerrel akarják ellopni az autómat?

A lopási statisztikák egyértelműen azt mutatják, hogy a trélerrel ellopott autók aránya gyakorlatilag 0 százalék a saját lábán ellopott autókhoz képest.


Ennek nagyon egyszerű oka van. A tréleres autólopás lebukási rizikója nagyságrendekkel nagyobb és több anyagi beruházást is igényel a tolvajok számára.

A tréleres autólopás hátrányai és a saját lábán ellopott autó előnyei a tolvajok számára.

Az autó trélerre való felhúzása előtt, ki kell nyitni az ajtót, ki kell oldani a kéziféket, sebességváltót üresbe kell rakni. Ki kell iktatni a riasztó fényjelzéseit és a kürt hangját.
Csak ezt követően lehetséges a felhúzás, ami még plusz idővel jár. Ha mindezeket nem teszik meg, akkor elég látványos dolog egy olyan autót felhúzni a trélerre, amelynek csúsznak (és nem gördül) a kerekei és közben szól a riasztója (akár szállítás közben is!).
Összegzésként elmondható, hogy a lopás helyszínén egy autó trélerre való felhúzása sokkal szembetűnőbb, és több idő, mint beülni az autóba, becsukni az ajtót, indíthatóvá tenni a motort, majd elhajtani a helyszínről, mint egy jogos tulajdonos.

Tréleren szállított lopott autóval részt venni a forgalomban és menekülni az egész vontatmánnyal, sokkal nehezebb, mint lopott autót vezetni és vészhelyzet esetén akár kiugrani az autóból és gyalog elmenekülni.
A tréleres autólopás során a vontatmány elhaladhat olyan térfigyelő kamerák előtt, ahol a lopott autó, a vontató és a tréler rendszáma látszik. Ezeket a rendszámokat a hatóság utólagosan is összefüggésbe hozhatja a vontatmány tulajdonosával. Persze használhat lopott rendszámokat is, de egy hatósági közúti ellenőrzés során, akkor még nagyobb a baj.
A saját lábán ellopott autó esetén ezek a veszélyek nem fenyegetik a tolvajt.

 Kevesen tudják, de ha egy rendőr megállít egy autó tolvajt, aki a lopott autóval vett részt a forgalomban, és azt állítja, hogy ő csak furikázni akart az autóval és a végén visszavitte volna, akkor az csak önkényes birtokba vételnek minősül. Ezt a jog sokkal enyhébben szankcionálja, mint az autólopást. Az autólopás tényét jogilag nagyon nehéz bizonyítani, mert bizonyítani kell, hogy valamilyen formában valakinek értékesíti a lopott autót.
Ha tréleren szállított lopott autót állít meg a rendőr, ott már a tolvaj nem hivatkozhat arra, hogy csak furikázik az autóval. A tréleres elszállításra a tulajdonos, vagy a hatóság adhat engedélyt.

A tréleres autólopáshoz szükség van egy tréleres teherautóra vagy trélerre és egy olyan erős vontató járműre, ami megfelel a szigorú önsúly és vontatmány súly (+ rakomány) közúti előírásoknak, hiszen nem kívánatos a hatóság figyelmét felhívni egy szabálytalan vontatmánnyal. Ez mindenképpen lényegesen nagyobb kockázatot és anyagi befektetést igényel, mint ha az autót a saját lábán próbálná ellopni a tolvaj.

A CARPROTECT EXTRA járművédelmi rendszer egyik fontos része az emelés érzékelő modul, ami azonnal érzékel az autó megmozdítását és helyszíni riasztást indít. Valamint azonnal értesíti a tulajdonosát a mobiltelefonján. Ha zavarják az autó GSM vételét, akkor szintén helyszíni riasztást vált ki.